Do wspomnianego wypadku doszło 18 grudnia 2023 r. na skrzyżowaniu ulic Rzecha i Załęskiej. Sygnalizacja świetlna nie działała, a kierowca Volkswagena Passata wjechał w dziewczynkę, która doznała licznych złamań i wstrząśnienia mózgu. Ojciec Darii, Dariusz Stec, podkreśla, że jego córka cudem przeżyła.
Czytaj też: Afera w Zakopanem. Mają już dość. Idą do sądu
Policjanci sporządzili notatkę, w której błędnie stwierdzili, że dziewczynka przebiegała poza przejściem. Nie zabezpieczyli też monitoringu miejskiego. Dopiero po interwencji rodziny poszkodowanej, podjęto odpowiednie działania.
Żołnierz potrącił 14-latkę na przejściu dla pieszych. Prokurator spóźnił się ze sprzeciwem
Sędzia Anna Zięba z Sądu Rejonowego w Rzeszowie wydała wyrok nakazowy, skazując żołnierza na grzywnę 6 tys. zł i niewielkie zadośćuczynienie. Prokuratura, mimo deklaracji o niezgodzie z wyrokiem, nie złożyła sprzeciwu w terminie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dziennikarze serwisu brd24.pl przekazali nowe informacje w tej sprawie. Sprawca wypadku miał być pewien, że wyrok grzywny w jego sprawie nie będzie prawomocny. "Wbrew temu, co przedstawiciele rzeszowskiej prokuratury opowiadali potem w mediach - że się radykalnie nie zgadzają z wyrokiem sądu - sami zadziałali na rzecz tego, by sprawca mógł być ukarany takim kuriozalnym wyrokiem" - czytamy.
Prokuratura miała termin wniesienia sprzeciwu od wyroku ws. wypadku do 25 marca, lecz zrobiła to dwa dni po terminie - 27 marca. Wydział ds. żołnierzy Prokuratury Rejonowej w Rzeszowie nie dostarczył na czas sprzeciwu do sądu. Oznaczałoby to, że wyrok mógł już zostać uznany za prawomocny. Wówczas sprawca mógłby zostać ukarany wyłącznie grzywną.
3 kwietnia sędzia Zięba wydała postanowienie sądu, uznając że sprzeciw został złożony w terminie. Zaznaczyła, że w dniach 19-20 marca (czyli wtedy, kiedy sprzeciw miał zostać wysłany), prokurator miał problemy z systemem informatycznym, co usprawiedliwiało opóźnienie. Ostatecznie sprawca wypadku stanie przed sądem w Rzeszowie.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.