Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
aktualizacja 

Chciała sprzedać sukienkę. Straciła 3 tys. zł

1

25-latka z powiatu siemiatyckiego chciała sprzedać swoją sukienkę za 70 zł. Wystawiła przedmiot na jednym z portali społecznościowych i szybko odezwał się do niej potencjalny kupiec. A przynajmniej tak sądziła. Wkrótce młoda kobieta przekonała się, że z jej konta zniknęło kilka tysięcy złotych.

Chciała sprzedać sukienkę. Straciła 3 tys. zł
Kobieta straciła oszczędności (KPP Siemiatycze)

Do siemiatyckich policjantów zgłosiła się 25-latka, która została oszukana w sieci. Kobieta na jednym z portali społecznościowych wystawiła na sprzedaż sukienkę. Dzięki temu miała zarobić 70 zł.

Po pewnym czasie do 25-latki odezwała się osoba rzekomo zainteresowana kupnem. Przesłała link, za pomocą którego sprzedająca miała odebrać płatność. W tym celu musiała najpierw "zalogować się do banku".

Niczego nieświadoma 25-latka otworzyła przesłany link, gdzie podała numer klienta swojego konta bankowego oraz hasło. Po chwili zadzwoniła do niej kobieta przedstawiająca się jako pracownica banku. Przekonała pokrzywdzoną, że konieczne jest zwiększenie limitu transakcji aby otrzymać przelew za sprzedaż sukienki - relacjonuje siemiatycka policja.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Chętnych nie brakuje. Trudno znaleźć piękniejsze lodowisko w Polsce

25-latka wygenerowała łącznie 6 kodów BLIK na łączną kwotę blisko 3 tysięcy złotych. Gdy podała ostatni kod, rzekoma pracownica banku natychmiast się rozłączyła, zaś 25-latka zorientowała się, że z jej konta zniknęło blisko 3 tysiące złotych.

Jak nie dać się oszukać?

Obecnie wielu z nas korzysta z portali społecznościowych i popularnych platform sprzedażowych, by pozbyć się niechcianych rzeczy i zarobić w ten sposób pieniądze. Niestety oszuści czekają na moment, w którym stracimy czujność.

Funkcjonariusze wyliczają, o czym należy pamiętać, kupując lub sprzedając na portalach internetowych:

- zachowaj czujność, gdy otrzymasz wiadomość od kupującego/sprzedającego, z prośbą, by wejść w link i podać pełne dane logowania do konta;

- nie podawaj numeru karty i specjalnego kodu CVV2/CVC2

- dokładnie czytaj każdą wiadomość dotyczącą autoryzacji płatności

- zwróć uwagę na treść wiadomości – jeśli to oszustwo, to często zawiera błędy i literówki

- unikaj osób, które wywierają presję i nalegają na szybką transakcję

- unikaj transakcji, które są dokonywane poza portalem sprzedażowym.

Autor: APOL
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Policja otrzymała anonimowe zgłoszenie. Pijani rodzice "opiekowali się" noworodkiem
Ksiądz miał kazać mu spać nago. Koszmar trwał 4 lata. Ciąg dalszy batalii sądowej
Atak nożownika w Olkuszu. Ofiara relacjonuje. "Wyglądał jakby był opętany"
Prawie pół miliona kradzieży. Biją na alarm. "Wymyka się spod kontroli"
Podpalili człowieka wkładem do znicza. Zostali zatrzymani
Połasiła się na czteropak. Wszystko na oczach policjanta
Spędził 46 lat w celi śmierci. Domaga się odszkodowania od państwa
Na bazarku handlowała tym spod lady. Zdradziło ją zachowanie
Zaginęła Sunita Ciurar. Widziałeś ją? Dzwoń na policję
Paliwowy przekręt. Straty przekroczyły 113 mln zł
Oszuści atakują młodych. Opracowali nową metodę
Polak poszukiwany przez Interpol. Zostanie wydany USA?
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić