Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
aktualizacja 

Chciała sprzedać sukienkę. Straciła 3 tys. zł

2

25-latka z powiatu siemiatyckiego chciała sprzedać swoją sukienkę za 70 zł. Wystawiła przedmiot na jednym z portali społecznościowych i szybko odezwał się do niej potencjalny kupiec. A przynajmniej tak sądziła. Wkrótce młoda kobieta przekonała się, że z jej konta zniknęło kilka tysięcy złotych.

Chciała sprzedać sukienkę. Straciła 3 tys. zł
Kobieta straciła oszczędności (KPP Siemiatycze)

Do siemiatyckich policjantów zgłosiła się 25-latka, która została oszukana w sieci. Kobieta na jednym z portali społecznościowych wystawiła na sprzedaż sukienkę. Dzięki temu miała zarobić 70 zł.

Po pewnym czasie do 25-latki odezwała się osoba rzekomo zainteresowana kupnem. Przesłała link, za pomocą którego sprzedająca miała odebrać płatność. W tym celu musiała najpierw "zalogować się do banku".

Niczego nieświadoma 25-latka otworzyła przesłany link, gdzie podała numer klienta swojego konta bankowego oraz hasło. Po chwili zadzwoniła do niej kobieta przedstawiająca się jako pracownica banku. Przekonała pokrzywdzoną, że konieczne jest zwiększenie limitu transakcji aby otrzymać przelew za sprzedaż sukienki - relacjonuje siemiatycka policja.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Chętnych nie brakuje. Trudno znaleźć piękniejsze lodowisko w Polsce

25-latka wygenerowała łącznie 6 kodów BLIK na łączną kwotę blisko 3 tysięcy złotych. Gdy podała ostatni kod, rzekoma pracownica banku natychmiast się rozłączyła, zaś 25-latka zorientowała się, że z jej konta zniknęło blisko 3 tysiące złotych.

Jak nie dać się oszukać?

Obecnie wielu z nas korzysta z portali społecznościowych i popularnych platform sprzedażowych, by pozbyć się niechcianych rzeczy i zarobić w ten sposób pieniądze. Niestety oszuści czekają na moment, w którym stracimy czujność.

Funkcjonariusze wyliczają, o czym należy pamiętać, kupując lub sprzedając na portalach internetowych:

- zachowaj czujność, gdy otrzymasz wiadomość od kupującego/sprzedającego, z prośbą, by wejść w link i podać pełne dane logowania do konta;

- nie podawaj numeru karty i specjalnego kodu CVV2/CVC2

- dokładnie czytaj każdą wiadomość dotyczącą autoryzacji płatności

- zwróć uwagę na treść wiadomości – jeśli to oszustwo, to często zawiera błędy i literówki

- unikaj osób, które wywierają presję i nalegają na szybką transakcję

- unikaj transakcji, które są dokonywane poza portalem sprzedażowym.

Autor: APOL
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Smutna Wielkanoc. Motocykl wjechał w pieszych. Nie żyją dwie osoby
Strzelanina w Niemczech. Trwa obława policji
Miała ponad 2 promile. Opiekowała się czwórką dzieci
Znęcała się nad Brajankiem. 19-letnia matka skazana w zawieszeniu
Okradł plebanię w Krakowie. Proboszcza zaniepokoiło zniknięcie kluczy
Groziła nożem ratownikom. Sama ich wezwała
Horror na ulicy w Warszawie. Krwawa bójka i nieprzytomna osoba
Klaudia G. imprezowała, jej dziecko konało. Jest akt oskarżenia
Luigi Mangione oficjalnie oskarżony. Grozi mu kara śmierci
Zamordowali Kacpra. "Powiedział, że Gruzini kradną"
Pobił taksówkarza i uciekł. Wpadł przez pracownice komisariatu
Makabryczne odkrycie w Warszawie. Ze stawu wyłowiono zwłoki
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić