Policjanci niemal każdego dnia apelują za pośrednictwem mediów społecznościowych, by uważać na potencjalnych oszustów chcących wykorzystać naszą naiwność. Coraz częściej przestępcy wykorzystują metodę "na pracownika banku", przejmują dostęp do konta bankowego i przelewają zgromadzone pieniądze na inny rachunek. Tak było w Warszawie.
Funkcjonariusze z posterunku policji na warszawskim Śródmieściu prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa. Nieznany dotąd sprawca podając się za pracownika banku wprowadził w błąd osoby pokrzywdzone.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Z jego relacji zgromadzone pieniądze na koncie kobiety i mężczyzny były zagrożone. Małżeństwo przekazało kody blik, za których pomocą młody mężczyzna wypłacił pieniądze z bankomatu przy Placu Mirowskim oraz ulicy Granicznej - informuje Jakub Pacyniak ze śródmiejskiej policji.
Czytaj więcej: Rosjanie plądrują lasy w Niemczech. Oto powód
Każdego, kto posiada jakiekolwiek informacje na temat mężczyzny, policja prosi o kontakt z pod numerem telefonu 47 723 83 92 lub pod całodobowo pod numerem 47 723 91 50, powołując się na sprawę KRP-PM-I-402/24. Informacje można również przekazywać w formie elektronicznej, pisząc na adres e-mail: komendant.krp1@ksp.policja.gov.pl. Policja zapewnia anonimowość.
Sami pracownicy banku zwykle przypominają, że nigdy nie proszą od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej numeru PESEL, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.
Czytaj więcej: Brutalna bójka na rynku. Pseudokibice z zarzutami